marți, decembrie 01, 2009

Mi-e scarba...

Nu am mai scris de cateva zile bune... nu pentru ca nu as fi vrut... nu pentru ca nu aveam multe de spus, dar... probabil ca nu mi-am facut timpul necesar ca sa incep sa scriu, sa aranjez cuvintele pe aceasta foaie virtuala...

Dar azi... azi m-am gandit ca ar fi cazul sa mai adaug o pagina la al meu jurnal...

1 Decembrie... inca cateva ore din ziua nationala a Romaniei...

Azi am stat si m-am gandit... ce inseamna pentru un roman ziua de 1 Decembrie... pentru unii o zi libera de la serviciu, pentru altii o zi de sarbatoare, de arborare a steagului, de mandrie, dar pentru majoritatea dintre noi inseamna o zi de mancare pe gratis... sincera sa fiu m-am uitat la televizor sa vad cum a sarbatorit romanul ziua lui nationala... stiti care a fost raspunsul??? Majoritatea s-au imbulzit pentru o farfurie minuscula de mancare de fasole si 2-3 carnati... s-au calcat in picioare pentru un pahar de vin fiert sau de tuica fiarta, dupa caz... mi-e scarba... am vazut doua femei trecute de prima tinerete (la respectabila varsta de 70 de ani) care au cazut pe jos (la propriu) pentru ca bausera 1 paharel micut de palinca... sau poate erau 2 sau chiar 3 sau poate 4 paharele... nu cred ca mai stiau sa numere la starea in care se aflau... mi-e scarba

In toata aceasta nebunie generala, in toata aceasta bataie de joc am vazut si ceva frumos... parada militara... frumos... foarte frumos... intotdeauna mi-au placut barbatii in uniforma, iar astazi au aratat mai bine ca niciodata...

Stau si ma intreb... oare o sa existe vreodata o zi in care sa stim si noi sa ne bucuram de ziua nationala a Romaniei? Oare o sa vina vreodata ziua in care vom fi mandri ca suntem romani? Oare vom putea vreodata sa admiram frumusetiile acestei tari? Oare vom putea vreodata sa avem o sarbatoare nationala fara sarmale/mici/mamaliga/fasole pe gratis?

Oare? oare? oare?

Intrebari fara raspuns...

2 comentarii:

  1. Nici ca puteai sa descrii mai bine ziua de 1 Dec. Eu in aceasta zi am postat pe FB de la Guess Who - Noi in anii 2000, care descrie la fel de bine starea de spirit a romanului in ziua lui nationala. Pacat ca este asa, ar trebui sa fi fost o zi de mandrie, insa au improscata cu noroi si anul asta cu manifestatii si alte porcarii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mariutze... scrie si tu cu o anumita frecventa. Ca io am mai intrat pe blogul tau, dar vazand ca nu ai mai postat nimic, am uitat sa intru. Si am intrat azi, cand nu mai are niciun haz sa comentez... :( Te pup de nu te vezi! :*:*:* Ale

    RăspundețiȘtergere